fredag 12 november 2010

Efter några depptankar kring varför inte Theo sover så bra på nätterna, piggade jag upp mig med att göra en blondare variant av hårfärg hos frissan i morse, och en liten pedikyr hann det bli också, vardagslyx minsann! Hann slänga i mig en snabblunch innan den nya bilen levererades (oh boy mellansonen kommer bli så glad när jag hämtar honom i nya bilen, han har längtat, biltokig som han är) och ikväll kommer maken hem från en jobbresa i Nya Zeeland och Australien, tjoho!

Nu ska jag försöka få Theo att sova sin middagstupplur, verkar inte som om han gillar idén direkt, just nu ligger han o slänger ut nappen mellan spjälsängens ribbor och ligger och ler mot mig...måste nog gå och ge honom en puss....eller två! Tjingeling

I needed to be cheered up so I went to the hairdresser this morning, and I did a pedicure aswell, luxury indeed! Just got home to eat a quick lunch before the new car was delivered (oh boy my her son will be so happy when I pick him in the new car, he has longed, he loves cars) and tonight my husband is coming home from a business trip in New Zealand and Australia *happy*.

Now I'm trying to get Theo to sleep his afternoon nap, doesn´t seem that he likes the idea though, right now, he's throwing out the pacifier from the crib and lies and smiles at me ... I really have to go and give him a kiss .... or two! Byye!

4 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Jobbigt att han inte vill sova bra om nätterna, hoppas det bättrar sig snart..

Ha nu en fin fredagskväll och en bra lördag..

Kram Mia

Synnøve. sa...

Barn är märkliga så där.
Men han kommer nog somna snart hihi.
Klart att han ler åt dig, du får ju jobba med att ta upp nappen hela tiden.
Sånt är kul vet du hihi.
Grattis till nya bilen. Vad blev det?
Kör nu försiktigt, tänk på att du har dyrbar last.
Nu ska jag ut och rulla mig i snön.
Kramen Synnöve.

Wantobeme sa...

Kan påminna dig om att de där jobbiga nätterna brukar ta slut så småningom, vare sig man grubblar eller inte... Men jag vet - det är jobbigt så länge det varar... Passa på o sov när han sover vettja!
Kram till di o la familia!

/Anna

Fröken L sa...

Det är inte roligt med lite sömn. Hilmer är snart 8 månader och sover inte heller hela nätter. Han somnar ofta runt åtta, äter välling vid elva, sover till fyra, äter välling och sover sen till sju. Jag har också provat att ge honom mer att äta men det blir ingen skillnad. Hans storebror däremot sov hela nätter nästan från början. Tänk vilken skillnad det är mellan barn. Ha en skön helg!

Kram Dila