fredag 12 november 2010

Fotboll, fotboll och så lite mer fotboll blir det för oss hela helgen. I dag spelade sonen en fotbollscup för sitt brasilianska lag och de kom 2:a efter ett japanskt lag, så det var superkul.
Och i morgon är det dags igen, men dock bara 1 match på eftermiddagen. Theo var med hela dagen och sov en stund men det blev ingen längre tupplur i dag så han sover faktist redan (han kanske blev helt slut av allt hejande så att han sover hela natten).

Jag sitter och funderar på om jag ska ta och baka en kladdkaka eller om jag ska låta bli, jag försöker dra ner på sötsaker och för varje dag som går utan att jag stoppar i mig nåt godis/socker blir jag så nöjd, så vet ej om jag vill förstöra det...men nån gång ska man ju unna sig...gaaahhh!

Äh jag går ner till köket i allafall så får vi se hehe, ha en fin lördag!

Soccer, soccer and some more soccer this weekend. Today a whole day tournament for our sons Brazilian soccer team and they came second after a Japanese team so that´s great!

And tomorrow a soccer game in the afternoon, but it´s all good, we love to watch a soccer game!
Not so much left of the evening, I´m thinking of baking a cake...a chocolate one, have such a craving for something sweet...gaaahh! Well, cherio and have a great Saturday!

6 kommentarer:

Frida-FantastiskaMamman sa...

Här hemma hos oss är det fotboll och innebandy som gäller...det räcker och blir över när det är tre små tjejer som vill hålla på...

Hoppas att kladdkakan smakade mumma...
Kramar<3

Family of five in Sing city sa...

Hej och tack (lite senare an tankt) for att du svarade pa min forfragan ;)!

Ja jag loggade ju forst pa bloggsidan for att jag ville skapa en blogg sa familj och vanner ju kan hora om tokigheter och kul vi hittar pa i Sing a ling land...men fick aldrig ratt pa designen...sedan snubblade jag pa din sida - som ser ut som jag kunde tanka mig - och fattade inte alls hur man kunde fa den sa fin - sedan gav jag upp tillsvidare hihi

Tar garna emot tips pa hur man far till sidan sa fint!!

Annat ar - har antligen bokat bord till imorgon pa Epicurious - nu skall det bli lacker frukost imorgon!!!

Med 3 sma, 5 och under ... sova eller inte sova hela natten har varit fragan i over 5 ar hos oss haha :)

Ha det bra
Sandra

Elin sa...

Sötsakerna är svåra.. Jag är i precis samma situation. Har hållit mig helt "sockerfri" i några dagar. Idag drack jag nyponsoppa efter noga övervägande.. Men jag har bestämt mig för att ta en dag i taget. Jag kan inte hålla mig borta "för alltid"- då är det kört direkt... :)

Nillis sa...

hihi, känner igen det där :)

Sippan sa...

Tycker det är trevligt att läsa om hur du har det men saknar dina vackra bilder som förut fanns varje dag! Hoppas du får tid att sätta in någon bild nu och då i alla fall. Kram Sippan

Synnøve. sa...

Grattis till sonens lag. Att vinna är inte det viktigaste, det är att delta säger dom och det är sant.

Blev det någon kladdkaka?
Kram Synnöve.