söndag 9 januari 2011

TEXTURER

texture

När man väl har förstått hur man ska hitta texturer på nätet (och i bra kvalitet) och greppat hur man ska få in dom i Photoshop, ja efter det är det hela rätt enkelt! Och väldigt roligt...Här har jag tagit en betongbakgrund och lagt över fotot på Erica och softat ner bakgrunden så Erica kommer fram bättre. Sedan har jag suddat ut bakgrunder från Ericas ansikte då jag tycker att det ska framhävas mer.

Har ni någon favorit texture ni brukar använda, eller är det hela nytt för Er?

Ha en underbar dag fylld med kärlek!



Once you got the part where to find the textures and of good quality and gotten them into Photoshop, well from there it´s easy. And so much fun...In this photo I´ve used a concrete texture, and used "Soft Light" and changed the Opacity. Later I used a soft edged brush and deleted the texture over the face.


Good luck!

5 kommentarer:

Cissi sa...

Hur får man in dem i PS då?! :-)

LitenElin sa...

Jag följer en tjejs blogg som bjuder på några då och då.. www.westinhouse.net Dock har jag aldrig använt dem för jag förstår mig inte på det... än.. Haha

a piece of happiness sa...

Jag har gjort lite sånt men det handlar mest nu om att ha tid och det har jag inte. Men när man väl har det är det riktigt skoj att göra. LiseLotte

Frida-FantastiskaMamman sa...

Kortet blev verkligen jättehäftigt , själv använder jag inte ens ps ännu haha...men det kommer mog!
Kram

Nillis sa...

Väldigt fin bild! Ingen aning alls vad texturer är, haha. kram pernilla