fredag 4 februari 2011



Hej alla fina därute! Vet ni, det är fredag och inte bara fredag, här är det minsann nyårsdagen i dag, nu tror ni att jag skojar men det gör jag faktiskt inte, i går firades det kinesiska nyåret in, så det är faktiskt nyårsdagen i dag, vi har gått in i kanines år, minsann. En plufsig kanin mot förra årets drake, kontrasterna står högt!

Kom på att jag har ju 3 fotoläxor jag måste hinna klart med tills på måndag (jag lär mig tydligen aldrig att göra saker i god tid) så det ska jag göra i dag, ska bara muta barnen att ställa upp först!, hmmm vad ska jag muta med denna gången!

Hoppas att ni kommer att få en underbar fredag,tjingeling!

Hi all fine out there! You know, it's Friday and not just Friday, here it´s New Year's Day today, now you think I'm kidding but I´m not actually, yesterday we celebrated the Chinese New Year, so it is New Year's Day today, we have gone into the year of the rabbit, indeed. A "mushy" rabbit against last year's dragon, the contrast is high.

Just remembered that I have three photo homework I need to finish before Monday (I'm learning apparently never to do things in good time) so I should do them today, just need to bribe the kids to model for me, hmmm what should I bribe with this time...

Hope you will have a wonderful Friday!

1 kommentar:

Fröken L sa...

Då får jag önska er gott nytt år! Jag tycker nog att kaninens år låter lite mera mjukt och glatt än drakens år. Härligt med fredag, hoppas det går bra med dina fotoläxor. Skönt att höra att det inte bara är jag som mutar mina barn. ;)

Kram Dila