tisdag 23 augusti 2011

Ibland tror jag att jag är en rallyförare

Ja jag skulle antagligen se löjlig ut i den där stora hjälmen och handskarna har jag ju inte heller, overallen de har på sig skulle jag självklart svettas ihjäl i och en rallybil har jag ju inte heller...men i SINNET är jag en rallyförare. Av högsta rang.

Vet inte vad det är med mig och kombinationen småbarnsförälder som gör att varje gång jag måste lämna Theo en stund blir jag superstressad (och ja det är då jag tar fram mina körkunskaper som rallyförare). Och när jag storhandlar småspringer jag bland gångarna och tror att det är en tävling att racka upp varorna på bandet, allt för att det ska gå så fort som möjligt...

Jag har funderat på det där, vridit och vänt på frågan. Är det så att jag tror att han mår så himla dåligt utan min närvaro ? eller är det separationsångest? eller är det nåt annat som spökar, ja inte vet jag, jag har alltså inte blivit ett dugg klokare trots mina otaliga funderingar. Puh.

Nåväl, sån är jag. Lär inte gå att få bort det med tredje barnet heller. Gilla läget helt enkelt och bunkra upp med Losec kanske...

Nu är det myskväll i sängen med sonen, gubben är i Kina så nu syndar vi:).

Sometimes I think that I am a rally driver Yes, I would probably look ridiculous in that big helmet and gloves I don´t have, and the overalls they wear, I would sweat to death and a rally car, I don´t have that either .. . but at heart I am a rally driver. Of the highest order.

Don´t know what it is with me and the combination of motherhood, every time I leave Theo for a while I get super stressed out (and yes that is when I take up my driving skills as a rally driver).

I've been thinking about it a lot. Is it that I think he is doing so amazingly bad without me ? or is it separation anxiety? or is there something else....I don´t know, I have not been the least bit wiser in spite of my numerous queries. Puh!

Well, that's the way I am. And it´s not gonna change with this third child, either.
Now it´s cozy night in bed with my son, the old man is in China, so now we sin:).

Inga kommentarer: