lördag 18 maj 2013

Vegan burger







Efter att jag, maken och Theo varit iväg och köpt blommor till kvällens middags värdinna, stannade vi till för lunch på Vegan Burger. jag är ju vegetarian sedan 25 år men en märklig sådan, jag äter t ex inte böner eller annan vegetarisk kost för att väga upp för det jag förlorar i proteinintag. 

När vi äter på MCDonalds, ber jag dom göra burgaren som vanligt men ser till att de tar bort köttet...mycket märkligt tycker en del.

 Så nu skulle vi faktiskt till ett etablerat hak för att äta en vegetarisk burgare. Och resultatet, njae inte överlycklig precis när jag gick därifrån men kanske tog jag fel burgare, stället var jättefint för att vara ett hamburgerställe så helt klart värt ett besök till och en ny hamburgare. 

 Nu dags för duschen, innan vi far iväg på BBQ party!

 Tjingeling och ha en fantastiskt bra lördag Gunilla

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Hej!
Jag följer din blogg sedan något/några år. Jag (och frun) är löjligt förtjusta i Singapore och försöker åka dit en gång varje år. Vi är båda vegetarianer och undrar vart vi hittar Vegan Burg någonstans. :o)

A home far away sa...

Hej Fredrik!
Ursäkta mitt sena svar, såg kommentaren precis nu.
Vegan Burg ligger ut mot East Coast hållet, det ligger egentligen ute i ingenstans om jag ska vara ärlig, men ut mot East Coast...


Nästa gång du är här så hör av dig så ska jag försöka mig på en bättre förklaring:)
Gunilla

Fredrik sa...

Ok, det ska jag. Tackar för svaret!