lördag 12 oktober 2013

today

today

Lördag morgon och maken och lilleman har åkt iväg på några timmars killtid. Jag vet inte om det är typiskt kvinnligt men jag får alltid otroligt dåligt samvete om jag inte är med alla hela tiden, även om en del av mig tycker det är viktigt att få lite egentid och även att varje barn får egentid med en förälder.

Så jag är inte särskilt logisk här, snarare kommer känslomänniskan fram då jag inte vill offra familjetid, samtidigt som det är otroligt skönt att vara ensam hemma ett par timmar. Särskilt som en förkylning har bitit sig fast och jag känner mig lite allmänt mosig idag:)

Theo blir fyra nästa vår och det har nog aldrig hänt att jag inte är med då det hittas på grejer...men nu ska jag inte ha dåligt samvete att jag ligger och tittar på en fotograf workshop online, ska nog ta mig en kopp the och lite kladdkaka också, hehe.

Önskar er alla en fin lördag!

1 kommentar:

mammaxtre sa...

Ja du, nog känns din reflektion igen alltid. MEN vi föräldrar behöver egen tid också. Det är bra att vara ifrån varandra och att längta.

Ha det gott