söndag 12 januari 2014

upprymd bubbla

Redan på flygplanet till Sverige i slutet av december skapades myskänsla, julmusik spelades och flygplanet var dekorerat med julsaker. När vi landade i Sverige ett par dagar före julafton så var jag, glad, upprymd och förväntansfull inför tiden i Sverige. Julafton var nära och som alltid blir jag som ett barn och kan inte vänta tills tomten kommer. I en mörk månad så lyses ändå fönstrens upp av fina ljusstakar och färglada julstjärnor, det luktar jul och i varje kök bakas det och äts gott. Man bär omkring på en glädje helt enkelt.

När såväl januari kom, folk började jobba och julsakerna började åka ner i kartongerna igen, ja då kändes det bara mörkt och tråkigt. Den där upprymdheten var som bortblåst.

Så för min del var det en perfekt tid att flyga hem till Singapore igen, men jag bär med mig en mysig julledighet tillsammans med släkt och vänner.

Nu åter på plats, och jetlagen har tagit ut sin rätt. Uppochnervända världen här just nu. Sover när vi ska vara vakna och vakna när vi ska sova, men det brukar ordna sig till slut.

Ha en underbar söndag!

Gunilla



Inga kommentarer: