torsdag 23 april 2009

Idag var första kurstillfället för min Photoshop Elements kurs, jag har inte Photoshop utan börjar med den lite enklare varianten Elements. Efter att ha avslutat min fotokurs vill jag gärna lära mig att förbättra mina foton.

Kommer ihåg att vi elever på fotokursen beundrade lärarens foton, tills sista kurstillfället när han visade hur mycket han fixat i Photoshop! Fusk tyckte vi...Får väl se om jag ändrat mig efter min egen kurs:).

Nyss hemkommen efter ett givande möte gällande SWEAs vårfest på hotell Ritz Carlton, jag kan berätta att Claes "Clabbe" af Geijerstam kommer att vara festens Dj på restaurang IndoChine här i Singapore. Jag ser mycket fram emot festen kan jag säga:).

Nu ska jag ta mig nåt att äta innan jag sätter igång och bakar kladdkakemuffins från Leilas underbara bakbok!


9 kommentarer:

designhappens sa...

Hej!
ramlade in på din sida av en slump och tycker den är verkligen kul att läsa. Din tillvaro blir så helt annorlunda äm de flesta här hemma i Svedala och det ger lite extra drömmeri. En skön blandning av inredning och "vardagsliv" har du!Ska bli kul att läsa vidare/ Maria

Du får gärna rösta på vilket inredningsprogram du tycker bäst om på min blogg: http://designhappens.blogg.se/2009/april/vilket-inredningsprogram-tycker-du-bast-om.html

Danne sa...

Lycka till med "Photoshoppandet" där på andra sidan planeten :)

Love Your Homes sa...

Hej Gunilla,
det är härligt att läsa o se hur du faktiskt bor i Singapore ( har varit där ett par gånger) och får så mycket svenskt med i vardagslivet.
Vem träffar Clabbe någon gång här hemma, jag har inte ens skaffat mig Leijlas bakbok ännu..och inte har jag hunnit med en kurs i photoshopping heller.
Du får komma med lite tips när du blir varm i kläderna...hmpf, ja varmt är det ju hos dig kom jag på.

Ha det gott,
Ia

anki sa...

hej, :-) vilken fin blogg och fantastiska bilder du tar, behöver du verkligen en fotokurs? :-)
enda jag gör med mina bilder är öka ljuset eller minska, samt lite mer kontrast eller skärpa.. :-) klonar bort föremål är det mycket sällan jag gör. :-)

tack för kommentaren på min blogg, blev jätte glad för den. :-)

ha en skön kväll

Lyktor och Tyg sa...

Hej så kul att gå en fotokurs.
Festen låter kul, blir nog jättetrevligt, mycket folk förstår jag.
kram Kristina

Hanna sa...

Lycka till med kursen!
Hanna

Tessie sa...

Kul med fotokurs det är något som jag både skulle vilja gå och behöva *s*

Hoppas att allt är bra med dig där borta i Singapor?!

Kram Torparfrun

alegni sa...

ärligt talat så har jag också alltid tyckt att det är lite fusk att photoshoppa sina bilder, men jag har inte vågat säga det förrän nu :)
jag är lite sur på clabbe, för han skulle komma hit till stan o stand-uppa för ngt år sen, men avbokade i sista minuten...
ha en skön helg!
kram
ingela

lugnet sa...

Det bli en säkert en rolig fest att se framemot!! Visst är det roligt att fota!! Jag skulle också behöva en kurs så man kan gå vidare och lära sig små knep!!
Hoppas du får en underbar helg! Här är det kanonväder!!
Kramar//Ulrica