fredag 29 maj 2009


Helgen står för dörren och det känns helt underbart!

Imorgon är det skolavslutning i svenska skolan, då får jag gråta en skvätt till Idas sommarvisa...som vanligt med andra ord. Skolavslutningen är inte i en vacker kyrka (som tradition var i Sverige) men det är stämmningsfullt ändå, finklädda, glada barn som har ett långt och kravfritt sommarlov framför sig! En härlig känsla...

Idag är det fullt ös, kan jag meddela. Vi startar dagen med en långpromenad, därefter börjar jakten på en sommarklänning till dottern (skolavslutning i slitna jeans...tror inte det) jag ska beställa kräftor, snaps och hårdost av IKEA till vår stora kräftskiva för 100 pers i september och jag ska skriva kontrakt med Dj som ska spela då.
Storhandla är så tråkigt så det tror jag att jag gör en annan dag...

Vi har två hundar som brukar sitta och titta på med bedjande,
bruna hundögon när jag bakar, men helt uppenbart har de fått konkurrens av katten Prins...

Njut av fredagen!

14 kommentarer:

alegni sa...

när barnen växer upp är det ytterst sällan man får delta i stämningsfulla avslutningar, men nästa år o året därpå hoppas jag att vi får se våra söner ta studenten. jag undrar om de sjunger idas sommarvisa på gymnasiet... ;)
bilden på kissen o muffinsarna är FANTASTISK!!
kram
ingela

Raihana Ab sa...

Thats look so tempting. May I have some please? ... Kidding. Any recipe to share? .. Thanks :)

~Peos liv och drömmar~ sa...

Men vad mysigt att få gå på skolavslutning. Det är något speciellt. Alla barn är så glada och det är en speciell känsla.
Mina barn är lite liten än för skolavslutningar men det kommer.
Vilket härligt kort på katten som spanar in muffisarna.
Hoppas att ni har det bra.
Ha en härlig helg.
Kram Carina

Stadstjejen sa...

Ida´s sommarvisa - ja den väcker minnen till liv. Min dotter tar studenten om två veckor och troligen får jag inte höra sommarvisan - snarare skrål från ett lastbilstak. Men var sak har sin tid - njut av varje sekund av vad livet har att ge.

japp sa...

Hejhej.. längesen sist.
Så härligt me skolavslutning snart för barnen. Jag har bara en kvar i skolan.. hon skulle egentligen tagit studenten i år, men valde att läsa upp lite ämnen.. de var ju bra.

Hoppas allt är bra?
Så smarriga dina muffins ser ut.. förstår att de 4-benta me vill ha lite gott.
Kram på dej.. ha en fin helg. Helén.

Jannicke sa...

Herlig bilde ;o)
Klem J.

Grodmamman sa...

Här har vi faktiskt inte heller skolavslutning i kyrkan utan vi är i stadens stadspark. Himla praktisk då hur många som helst kan komma, men inte kul om det är dåligt väder!:) Sonen går nu i fyran och vi har klarat oss varje år än så länge från regn, förra året hann vi hem innan det började. I år har vi både sonen och dottern att titta på och det ska bli så mysigt!:)
Kram

Jessica sa...

hejsan vad underbart med sommar lov mina barn går sista veckan nästa vecka då vi ska åka till usa då det är den riktiga avslutningen hoppas allt är bra med er ha det bra kram jessica

Jessica sa...

jo en sak till du som har sett dig om i världen har du varit i Burma min dotters bästa kompis kommer därifrån? h a det jessica

Stjärnor & Champagne sa...

Haha Gunilla, jag njuter av din bild..

Kram Anne

Frida sa...

Härligt med skolavslutning, det är något speciellt med det. Vilken söt liten katt.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram Frida

Ekebo sa...

Visst är det härligt med skolavslutning.....alla för så förväntningsfulla inför sommaren. Ha en skön helg kram malin!

Radhusdrömmar sa...

Vilken fin bild!!!
Ja det är något visst med skolavslutningar :-)

Kram Johanna

ingmarie sa...

Idas sommarvisa,snaps,kanske en svensk flagga!
På något underligt sätt känner men sig mer svensk när man inte bor i Sverige!...o mer värmlänsk om man bor på Österlen......
Önskar du kunde känna doften av liljekonvaljerna bredvid mig!!!


Ha det gött!