torsdag 18 mars 2010

Chinese dinner in Singapore

Alla som besöker oss här i Singapore ska äta Chili crab minst en gång, tycker min man. Så när svägerskans vistelse hos oss börjar lida mot sitt slut var det verkligen hög tid att bege sig ut till "No signboard" på East Coast. En mängd olika maträtter bars ut innan det var dags för huvudnumret, Chili crab.

Jag är då måttligt förtjust i kinesisk mat (jag tror minsann att jag var grekinna eller italienska i ett tidigare liv) men jag hakade på som trevligt sällskap! Jordnötterna var iallafall goda...

Frukosttajm, sen en blick i almanackan för att se vad som händer i dag. Kram till er!


Everyone who visits us here in Singapore needs to eat Chili Crab. So yesterday we headed off to "No sign board" on East Coast. A variety of dishes was eaten out before it was time for the main event, Chili Crab. I´m moderately fond of Chinese food (I think that I was Greek or Italian in a past life) but I came along as good company! The peanuts was nice anyway ...

21 kommentarer:

Annelie sa...

Håller med om kinesmaten, det enda de tjatar om hela tiden är hur "spice" den är, men den smakar ju bara stark chili(och torkad fisk). Snacka om spice, då tycker jag att den indiska maten är mycket godare och "spice". Så ska spice mat smaka.
Ha en bra dag/ Kram Annelie

Splendid Willow sa...

Hej Gunilla, tack för besöket så att jag kunde hitta dig - på andra sidan jordklotet! Du verkar ha det bra med stråhattar, pijoner, god mat och Starbucks (jag bor i Seattle, Starbucks hemma-mark!). Och du är lite rolig också!!

Let's stay in touch!

ox, Monika

StrandviksVillan sa...

Jag gillar thaimat mer än kinamat...
Nu har jag tre kvällar framför mig då jag/vi ska ut på middag, härligt!

Fina bilder här som vanligt!!

alegni sa...

tror bestämt jag ska hoppa på ett flyg för att hälsa på er... ;)
kram
ingela

N'tash - Focus On Big City Life sa...

Undrar om kinamat där är godare eller konstigare än här i Sverige? ;)

Mamma C sa...

Jag gillar kinamat även thaimat slinker ner. Jag gillar nog det mesta tror jag.
Kram Mamma C

Tess sa...

Jag gillar kinamat här hemma i allafall. Är det typ samma hos er eller är den annorlunda...?
Kram Therese

Frida-FantastiskaMamman sa...

Trevligt sällskap hade du oxå;) jag å andra sidan älskar kinesisk matlagning så jag hade gärna mumsat i mig....
Kramar<3

Malin sa...

Åh, Chili Crab låter ju urgott. Jag vill också vara i ett varmt och skönt Singapore och äta krabba.

Dina blombilder i förra inlägget är riktigt fina!

It's me sa...

Such a good food and you enjoy the peanuts!! hahahahahha!! i must laughing of what you write !!

Have a good day sun in shining here to !

Enjoy !! hugs Ria

B LIVING sa...

Åhh, ni sitter utomhus och äter middag!! Jag fryser handen av mig när jag köper en varmkorv och försöker kasta i mig den så snabbt det går (utan att bli skållad i munnen samtidigt)! Jättefina bilder!

Gun-britt sa...

Härliga bilder.Det låter gott.Ha en bra dag.

Synnøve. sa...

Kinamat är så gott, men undviker allt vad skaldjur heter. Allergi....

Det såg iallafall gott ut på dina bilder.
Kramen synnöve.

Desiree sa...

Tycker det ser gott ut men gillar både italienskt och grekiskt mycket också. Jättefina färger. Det gröna glaset mot den röda såsen var en jättefin match.
Kram

Clytie sa...

The food looks really good! I like the way you composed the shots too.

Rebecca sa...

tack för kommentaren, är några av dom första vår kläderna jag haft på mig i år :) vilka otroligt härliga bilder den finns här på din blogg! kram

Jenny sa...

Vilka härliga bilder!! Räkorna ser ju smaskens ut!
Ha det bra, kram Jenny

Home of Nina sa...

Hej Gunilla! Tusen tack för den gulliga kommentaren på min blogg. Vad roligt och exotiskt att få en kontakt i från andra sidan jorden! Det var så spännande att se och och läsa din blogg så jag blev kvar lääänge och bara drömde mig bort. Jag kommer med glädje att komma tillbaka till dig och drömmarna! Kram Nina

Mitt Stugliv sa...

Hejhej!

Håller med dej, det finns annan mat som är mycket godare.
Skrattade lite när du skrev att jordnötterna var iallafall goda. Hihi.

Ha det fint
KramKram
Lotta

Lotta 8`) sa...

Hej där - det var inte i går :) och vad ser jag - en härlig mage! Grattis :) Spännande - inte så värstans långt kvar?

Nu får jag ha lite koll på dig, må så gott :)

Lissboden sa...

Vilka underbara matbilder och för att inte tala om den vackra pionen. Rosa är så vackert!
Kram och trevlig helg!
Maria