tisdag 3 februari 2009


Idag har jag haft ett fullspäckat schema med ett tandläkarbesök för sonen på morgonen, följt av ett välkomstfika för de nyanlända svenskorna här i Singapore och sist ett planeringsmöte för SWEAs (Swedish Women Education Association) kommande årsmöte i februari. Men jag ska verkligen inte klaga, det är bara roligt!

I måndags var jag och plockade orkidéer igen, förra gången gick jag som i trans och plockade alla olika färgkombinationer jag såg, men det gick lite lugnare till i år, jag plockade enbart vita och rosa. Det blev två buketter som sattes i vaser.
Nu ska jag iväg på barnens Taekwando, puh, ha det gott!

13 kommentarer:

sand mellan tårna sa...

Själv tänkte jag plocka videgrenar någon dag att ta in.... Livet är väl lite, lite, lite orättvist? hihi

Ha en härlig dag vännen!

Kram Linda

Angelica sa...

Wow, låter helt underbart att kunna plocka dem bara så där...
Har en hemma i kruka men den har bara blommat en gång och i en ljuvligt olivgrön ton. Vi får väl se om det kommer något mer till sommaren ;D

Ha en mysig dag

kram

AngelicaE

Malin sa...

Plocka orkideér, åh vad avis jag blir.=) Här plockas det inte mkt vill jag lova men jag ska inte vara bitter..nä inte alls..

Kram

millandante sa...

Att kunna plocka orkidéer... ååå..
Så fin spegeln blev!!
Kram

Eddan sa...

Åh vad härligt att gå och plocka orkidéer. Det är verkligen långt mellan våra världar - jag kan väl på sin höjd plocka in lite grankvistar ;-) :-D!

Det verkar vara ett fullspäckat schema du har men det brukar ju gå bra att ha mycket att göra när det är trevliga saker (fast tandläkarbesök är väl inte så trevliga förstås).

Må så gott!

Kram från Anette

Mamma C sa...

Gubben skulle bli salig om han fick gå och plocka orkidéer. Vi har den blomman i alla våra fönster.
Kram Mamma C

Cilla sa...

Tänk att få gå och plocka dem på plats...

Jag har varit och inhandlat orkidéer på blomsterhallen.

Kram Cilla

Sanna sa...

Vilken underbar blogg du har. Jag menar hallå; Plocka orkidéer. Låter som en dröm. ;) Kram

Anonym sa...

vackert så vackert! orkidéer är ju underbara..
må gott i värmen, imorgon kommer lågtryck tillbaka över sverige..
kram ia

Kerstin sa...

Wow...plocka orkidéer...det låter som en annan dimension!

Ni verkar leva ett så spännande och alldeles, alldeles underbart liv - tack för att du delar med dig!

Kramar Kerstin

Synnøve. sa...

Så vackert....
Här ska jag inte plocka nått alls.
Det är 10 minus och snö.
Har inte ens fått plocka av utebelysningen på tuja, för strömkabeln är fastfrusen i snö/isblandningen. Så den står där och lyser och lyser....
Ha nu en bra dag.
Synne.

marita blücher sa...

Hej Gunilla,
Så roligt att du tittade in hos mig och tusen tack för din rara och berömmande kommentar - den värmer i det gråmulna och kyliga väder som vi har i Skåne. Vilka sagolikt vackra orkidéer du plockat - jag längtar efter att hitta kvistar med körsbärs- eller äppelblom. Men, just nu njuter jag av några vita pärlhyacinter som jag planterat i patinerade lerkrukor = vårkänslor.
Önskar dig en underbar helg.
Kram/Marita

Anonym sa...

Orkidéer är så underbart vackra! Tänk att bara kunna gå ut att plocka dem, det låter ju som en dröm.
Här går det ju liksom bara att plocka granris just nu...