lördag 5 maj 2012

vänskap

beach Vänskap. Bra vänskap tål att man är ifrån varandra och när man väl träffas så känns det som om det var igår man sågs. Bra vänner finns där för en när man behöver dom som mest. Utan krav på att ge någonting tillbaka. Denna fotografering kändes väldigt speciell för mig. En väninna som jag delade allt med och visste mina innersta tankar, flyttade plötsligt vidare till ett nytt land och avstånd och tidsbrist gjorde att vi bara hade sporadisk kontakt under två år. En eftermiddag för en vecka sedan fick jag ett mail att min vän var i Singapore och ville träffas, och dagen efter sågs vi och det var precis som förr, vi skrattade, fikade och pratade om vad som hänt i våra liv sen vi sågs sist. Av respekt för min väninna och hennes familj, vill jag inte gå in djupare på varför denna fotografering var så speciell utan det räcker med att jag känner att jag skapat ett minne för livet för dom genom mina foton. Ibland är det enda som krävs att man ger lite av sin tid, att man finns där. Osjälviskt utan baktankar.

1 kommentar:

Cissi sa...

Här fick jag lite gåshud! Riktig vänskap är svår att hitta - och viktig att underhålla och bevara. Visst är det skönt med sådan vänskap som håller i sig trots avstånd? Kram till dig och din vän. :-)